Батькам












Брошура

Арттерапія для дорослих. Що це? Як це працює? Найпопулярніші міфи.

Стрес, тривога, депресії – змушують нас шукати варіанти допомоги собі та своїм близьким. Популяризація робить психотерапію доступною і цікавою. Нарешті ми перестали боятися слова психотерапія і сміливо йдемо до вивчення себе та покращення свого життя. І коли вже зважились на пошук психотерапевта перед людиною постає інша задача. Обрати напрям в якому буде комфортно працювати.

Сьогодні познайомимось з досить молодим методом, якій оповитий масою міфів, але разом з тим є одним з наймʼякших та творчих.

Термін «арттерапія» з’явився в 1938 році. Тоді ще художник та педагог Адріан Хілл помітив дивну закономірність. Знаходячись в лікарні для хворих на туберкульоз,він помітив, що люди котрі займались мистетством почували себе набагато краще. Це працювало як для цивільних так і для військових. Тоді арттерапія мала на увазі сам процес створення художньої композиції.

Вже після цього напрям почав активний розвиток в Америці та країнах Європи. В 60-х роках почали зʼявлятися асоціації арттерпевтів в цих країнах. В Україні цей напрям психотерапії лише починає активний розвиток.

Завдяки засобам арттерапія людина вчиться бачити свої проблеми з боку, тим самим отримуючи можливість їх вирішення.

Метою арттерапії є покращення стану людини. Вона допомагає вирішити запит за допомогою наповнення та ресурсу. Сам процес роботи — вже є цілющим. Вона не шукає порушення чи вади. Вона зцілює, дає опору, допомагає повернутися до цінностей.

Метод арттерапії привабливий тим, що він в основному використовує невербальні способи самовираження і спілкування. У процесі створення творчого продукту ми задіюєму ті ділянки мозку, які мало використовуємо в повсякденному житті. Це дає змогу розкрити більше варіантів вирішення запиту, подивитися на нього з різних кутів і знайти найкращий варіант.

Відзначимо найбільш значущі переваги арттерапії в порівнянні з іншими видами психотерапії:

  1. Не має обмежень. Будь-хто може створювати творчий продукт. Ми не маємо на меті створення ціннісного музейного експоната. Важливий сам прояв особистості в моменті роботи.
  2. Не вербальне проявлення запиту і символізм. Символічна комунікація дозволяє побачити проблему глибше, точніше, з нових ракурсів, усвідомити свої життєві та поведінкові патерни поведінки та знайти нові варіанти вирішення поставлених запитів.
  3. Творча діяльність допомагає обходити цензуру свідомого і дає доступ до несвідомих проявлень людини. Це, в свою чергу, при коректній комунікації з арттерапевта дає глибоке розуміння того, що відбувається з клієнтом та як прийти до максимально гарного результату роботи.
  4. Сам процес творчості в багатьох випадках є ресурсним. Таким чином займаючись творчістю людина може подолати апатії, безініціативність, допомагає сформувати більш активну життєву позицію.

Хочеться відзначити спектр проблем з якими робота з арттерапевтом буде максимально корисною:

  1. травми;
  2. втрати;
  3. кризові стани;
  4. внутрішні й міжособистісні конфлікти;
  5. постстресові, невротичні та психосоматичні розлади, ПТСР;
  6. екзистенційні та вікові кризи;
  7. страх;
  8. впевненість в собі;
  9. тривога;
  10. складні медичні діагнози;
  11. депресії;
  12. питання сепарації;

І на останок хочеться розвіяти декілька найрозповсюдженіших міфів щодо арттерапії в роботі з дорослими:

  1. «Я погано малюю», «Я не творча людина», «В мене погано з уявою» – правда в тому, що для роботи з арт-терапевтом вам не знадобиться нічого з цього. Арт-терапевт не оцінює якість вашої роботи. Важливим є інтерпретації створеного вами обʼєкта. Щобільше, саме необізнаність в техніках малювання може допомогти побачити проблему більш «правдивою».
  2. Це буде схоже на урок з малювання. Арттерапія має значно більший арсенал роботи ніж малюнок. Це музична терапія, пісочна терапія, лялькова терапія, кінотерапія, фототерапія, ландшафтотерапія і це ще не весь список. Іншім фактом є те, що в процесі створення артоб’єкту клієнт фокусується на власних емоція, думках та самому процесі створення більше ніж на кінцевому результаті. Це суттєво відрізняє арттерапевтичний процес від уроку.

  3. «Це не серйозно» В Україні, на жаль, арттерапія залишається мало вивченим напрямком роботи з людською психікою. Через це навколо процесу роботи є деякі сумніви й критика людей, які ще не пробували цей метод. Але в багатьох європейських країнах та Америці арттерапія має такий самий рівень акредитації як будь- який інший вид терапії, що прирівнює її до науково обґрунтованих та ефективних методів роботи з дорослими та дітьми.

Підводячи підсумки, хочеться сказати, що арттерапія є глибоким та дієвим методом психотерапії при цьому її вплив надзвичайно мʼякий та комфортний для клієнта. Це мабудь єдиний метод роботи з людською психікою, де сам процес роботи вже є лікуванням, а в поєднанні з глибокими терапевтичними знаннями арттерапевта метод перетворюється в цікаву та глибоку подорож, яка приводить клієнта до його щасливого життя.





Звідки береться невпевненість
👇👇👇



















🔔Дослідження британських учених виявили, що чим більше часу діти у віці 10 років проводять у соціальних мережах, тим більше погіршується їхнє психічне благополуччя в підлітковому віці від 10 до 15 років.
🔹Психічне здоров'я
• Оскільки мозок підлітків ще розвивається, вплив великої кількості контенту в соцмережах може бути негативним і зашкодити майбутньому психічному добробуту.
🔹Тривожність
• Молодих людей постійно закидують інформацією про те, що роблять їхні друзі, однолітки та кумири, через що вони можуть почуватися самотньо. І якщо їхні постинги не отримують достатньо «лайків» і коментарів, порівнюючи з їхніми друзями, підлітки можуть відчувати невиправдану, необґрунтовану тривожність та починають думати, що вони недостатньо хороші.
🔹Проблеми зі сном
• Соцмережі спричиняють звикання, і підлітки можуть бути настільки захоплені постингом, що втрачають відчуття часу, через що можливі порушення сну.
🔗Прийоми допомоги для запобігання шкідливому впливу соцмереж
• Обмеження використання соціальних мереж, особливо для молодших підлітків. Це допоможе захистити їхнє психічне здоров’я.
• Дотримуватися вказівок щодо соціальних медіа. На багатьох платформах соцмереж мінімальний вік для створення облікових записів на них становить 13 років. Якщо ваша дитина хоче створити обліковий запис у соціальних мережах до цього віку, поясніть їй, чому існують ці правила.
• Розмова про соціальні медіа. Почніть обговорення з дитиною соцмереж. Оцініть її почуття щодо цього — чи подобається їй користуватися ними, чи не викликає це в неї занепокоєння та тривожність.
• Будьте прикладом для наслідування. Подайте приклад дитині, відкладаючи телефон під час вживання їжі, обмежуючи тривалість свого спілкування в соцмережах і встановлюючи час щодня, коли ви взагалі не користуєтеся сучасними технологіями. Дитина зрозуміє вашу поведінку та матиме здоровіші взаємини із соціальними мережами.
• Допоможіть дитині організувати її акаунт — поговоріть з нею про те, чиї сторінки в соцмережах вона відвідує найчастіше і чому. Допоможіть їй стати фоловером людей, які є хорошим прикладом для наслідування, і заохочуйте підлітка відписуватися від облікових записів, через які вони почуваються погано.
➕Про позитивний вплив спілкування в соціальних мережах
• Дослідження та критичне мислення.
Інтернет надає доступ до багатьох інформаційних ресурсів, які допоможуть дітям і підліткам дізнатися багато цікавого й корисного. Це може стати у пригоді під час навчання у школі чи виші або для дослідження сфер інтересів. Також варто навчати дітей, як аналізувати інформацію, щоб вибирати надійні джерела.
• Зближення та спільнота.
Соціальні мережі можуть сприяти підтриманню зв’язків, дозволяючи дітям залишатися вдома, але водночас мати контакт з іншими членами сім'ї або друзями, які не живуть поруч.
• Самовираження.
Діти та підлітки можуть навчитися ділитися своїми думками в інтернеті, що є потужним інструментом для зміцнення впевненості. Вони можуть навчитися спілкуватися з іншими людьми та оцінювати інші погляди або думки, відмінні від їхніх власних.
• Творчість і дослідницькі інтереси.
У багато чому сучасні технології сприяють творчості та навчанню новим навичкам за допомогою спеціальних програм для різного віку.
• Організація та самоорганізація. Комп’ютерні технології можуть бути корисними для організації та планування.

















БАТЬКАМ НА ЗАМІТКУ
👇
👨‍👩‍👧‍👦 Батьки – незамінні люди в житті дитини, які дають їй опору, вселяють надію, захищають і говорять, що «все вже минуло, ти в безпеці».
☝️Але бути опорою для дитини можливо тільки за умови власного спокою і стабільності, бо лише стабілізувавши себе, ви зможете стабілізувати свою дитину.
Дорослі не завжди мають час і можливості зробити тривалу релаксаційну вправу, тому такі прості дії допоможуть швидко заспокоїтися:
■ Умитися холодною водою.
■ Зняти взуття та поставити ноги всією поверхнею ступні на підлогу.
■ Обпертися спиною об спинку стільця.
■ Випити склянку води.
■ Помасажувати зону лоба між бровами та скроні.
■ Обійнятися з безпечною людиною / обійняти дитину.
■ Потрясти кистями.
■ Погладити кота чи собаку.
■ Випити теплого чаю.
🙏 Використовуйте ці прості методи самозаспокоєння, аби бути відкритими та відгукуватися на потреби дитини.

До 1 червня #stop_sexтинг представляє інформаційний буклет для батьків

Під час війни багато родин залишились без роботи та фінансових збережень. Часом така ситуація може наштовхнути дітей до пошуку можливостей заробити “легкі гроші” в мережі, наприклад, через створення інтимного контенту чи допомогу злочинцям у наведенні авіаудару на інфраструктурні об’єкти в місті чи інші дії за гроші. За статистикою Internet Watch Foundation, у найбільшій категорії ризику щодо запитів на створення інтимного контенту наразі є дівчата 11-13 років. Разом із тим в Україні нанесення міток для коригування вогню окупантів є злочином і карається позбавленням волі на строк до 15 років. Відповідальність за злочини настає при досягненні особою 16 років, а в окремих випадках – з 14 років.

Разом із тим, під час війни багато соціальних контактів серед дітей та дорослих було розірвано, а це значить, що діти більше спілкуються онлайн та шукають в Інтернеті нових друзів. Одночасно, наразі дітям  не завжди  безпечно знаходитися на вулиці, а частина дітей велику кількість часу проводить у бомбосховищах. Також відсутнє навчання у школах та гуртках, за можливості заняття відбуваються в дистанційному форматі. Батьки втомлені та не завжди можуть приділити час дітям. Все це призводить то збільшення часу, який діти проводять в Інтернеті та відсутності контролю, який саме контент там споживають. 

Надмірна кількість часу онлайн може впливати на психоемоційний стан, здоров’я та розвиток дитини. Крім того, в інтернеті, а особливо в соцмережах, наразі дуже багато насильницького контенту, який не лише впливає на поведінку дітей, а й може їх травмувати на все життя. Тому дуже важливо, аби батьки та вчителі знали, як обмежити час дитини в інтернеті та доступ до шкідливого контенту в мережі. Рекомендації “Надмірний час онлайн: ознаки, ризики та як обговорити цю тему з дитиною” можна завантажити за посиланням:


https://stop-sexting.in.ua/excessive-time-online/ 



Анімація «Вікно толерантності» пояснює вплив стресу на мозок дитини. І як допомогти дітям подолати цей стрес.







#важливо 
Психологічна підтримка підлітків під час війни ❗️


Вони достатньо дорослі, повністю розуміють, що відбувається, але у них не вистачає життєвого досвіду, щоб самостійно з цим впоратися. 

Надважливо у цей час:

🔹 Говоріть із ними та слухайте їх. Про все, що вони думають і що відчувають. Не вживайте: а що ти в цьому розумієш; це не твоя справа; не заважай….

🔸 Давайте правдиву інформаціюг про те, що відбувається в Україні, але обов‘язково робіть акцент на позитивних новинах (перемоги наших захисників).

🔹 Обговорюйте ситуацію у Вашій сім‘ї, долучайте їх до прийняття рішень, запитайте, які обов‘язки можуть взяти на себе. Вони мають розуміти свою причетність. 

🔸 Підкажіть їм, чим можна допомогати іншим. Долучайтеся до допомоги разом. Водночас поясніть, що пріоритетом має бути її безпека, бо саме безпеку дітей, підлітків, захищають і виборюють наші воїни. 

🔹 Не приховуйте від них свої емоції і дозволяйте їм проявляти свої. 
Поясніть, що боятися, переживати, плакати – це нормально. Однак завжди після шемоційного вибуху стає легше і всі рішення треба приймати у спокійному стані. 

🔸 Знаходьте час повертатися до позитивних спогадів. Згадуйте позитивні історії. Мрійте та плануйте разом, обговорюйте з підлітками, що ви зробите одразу, як завершиться війна. 

🔹 Обіймайте один одного. Науковці стверджують, що 8 обіймів на день не дозволяють розвиватися стресу.

🔸 Подивіться разом улюблені позитивні фільми та обговоріть із ними побачене. Пограйте разом в ігри: карти, шашки, шахи, нарди. ГВлаштуйте сімейний турнір. 

🔹 Почніть вести щоденник «Добрі справи і хороші новини нашої сім‘ї на шляху України до перемоги»

🔸 Хваліть та робіть акценти на досягненнях дитини. Наголошуйте навіть на незначних досягненнях. Навіюйте підлітку віру у свої сили та пропонуйте підтримку.

🔹 Заохочуйте спілкування дитини з однолітками. Для більшості підлітків спілкування з друзями дуже важливе. Допомагайте цьому, розкажіть дитині, як вона може підтримати друзів, яким важко впоратися з емоціями.

🔸 Будьте уважні до змін у поведінці дитини. Зверніться за онлайн-консультацією до психолога, якщо стан підлітка викликає занепокоєння.

❗️Пам'ятайте, Ви незамінна людина у житті Вашої дитини. Ви для неї опора та острівець безпеки. 

🙏🏻  Дбайте про себе! Бути такою людиною можливо лише за умови, що Ваш психологічний стан залишається стабільним.

🇺🇦  Разом до перемоги! Все буде Україна!

#за_сімейні_цінності
#for_family_values
#Ukraine #Ukraine_is
#разомдоперемоги














Про головне в картинках












До уваги батьків!

Фонд Олени Пінчук представляє перший в Україні масовий онлайн-курс «Сексуальна освіта», що дає відповіді на найпопулярніші запитання підлітків про секс, розвіює найпоширеніші міфи та допоможе батькам розпочати розмову про секс з дітьми. У Фонда є багаторічний досвід роботи з молоддю та їх батьками в напрямку профілактики ВІЛ, безпечного сексу та здорового способу життя. До розробки та створення курсу були залучені найкращі спеціалісти в сфері медицини та психології, а в зйомках відеолекцій взяли участь популярні телеведучі та лідери думок.

Курс буде корисним батькам та вчителям, які хочуть встановити довірчі стосунки з дітьми. «Сексуальну освіту» рекомендовано до перегляду батьками та дітьми разом як початок розмови про секс. Курс — це зручний та цікавий інтерактивний посібник, який допоможе навчитися відверто говорити про секс.

                                                                       

                                                                     Онлайн курс

                                                                           


Брошура "Уважні батьки"

Кампанія звертає увагу батьків та осіб, які їх замінюють, на те, що їм належить ключова роль у захисті дітей від загроз онлайн. В основному йдеться про зваблення у мережі. За допомогою маніпуляцій дітей схиляють до створення матеріалів еротичного характеру, а іноді до реальних зустрічей та сексуального використання. Онлайн-маніпулятори зазвичай обирають своїми цілями дітей, які потребують уваги, схвалення, визнання цінності, та тих, які залишилися сам на сам із власними проблемами. Удавана підтримка часто стає механізмом втягування дитини в небезпечні стосунки.


Шановні батьки! Пропоную до перегляду відеокурс, розроблений Українським фондом "Благополуччя дітей"-"Навчіть дитину захищатися"

Клікайте на посилання 

Навчіть дитину захищатися


 Всі ми родом з дитинства або як зрозуміти дитину-підлітка

Батьки повинні бути опорою і вчителями для своєї дитини. Помічниками у вирішенні конфліктних ситуацій, пошуку своєї лінії поведінки, умінні вирішувати поставленні завдання. А для цього необхідно знати особливості підліткового віку , які дадуть змогу не тільки позитивно спілкуватися  зі своєю дитиною на будь-які теми, а й сформувати внеї мотивацію до діяльності, рішучість і самостійнісмть.

Пропоную вашій увазі інформаційний буклет, підготовлений ВГЦ "Волонтер" "Підлітковий вік"

https://drive.google.com/file/d/1Vp1lWfXQm_qCRsoopeQCG92-1JTLrKRb/view




Три способи у вихованні

У процесі виховання дітей батьки можуть піти одним із трьох основних шляхів: влади, покірності або діалогу. Пропоную розглянути більш детально кожний з них.

Влада

Цей шлях заснований на переконанні дорослого, що батьки все й завжди знають краще за сина чи доньки і, відповідно, завжди праві. Такі батьки своєю поведінкою наочно демонструють дитині, хто головний. Дитина при цьому повинна підкоритись їхній волі, в ідеалі – без обговорення. Найчастіше батько (мати) виступає в ролі контролера, судового виконавця, судді, правителя, поліцейського, а іноді й «ката». Таке ставлення може спровокувати в дитини появу почуття бунту, злості, гніву, гіркоти, відчуття несправедливості, образи, приниження. У неї виникає переконання, що батьки її не розуміють і, можливо, навіть не люблять.

У поведінці дитини можуть з'явитись опір, брехня, покірність, агресія, ворожість, брехливість, лицемірство. Дитина може подумати, наприклад: «Ніхто не рахується з моєю думкою, а тому, те, що я думаю, нічого не варте й навіть безглузде», «Я невдаха, якщо мене треба постійно контролювати, стежити за мною й перевіряти», «Тільки батьки знають, що добре, тож навіщо я повинен напружуватись?! Оскільки вже я не можу бути кращим із кращих, то буду кращим із гірших».

  • Можливі наслідки для дитини – відсутність бажання змінитися для того, хто не поважає й не рахується з її почуттями; залежність від думки й оцінок інших людей, нездатність до творчого мислення, самостійного вирішення проблем, формування низької самооцінки, зневіра у власних силах.
  • Можливі наслідки для батьків – почуття безпорадності, безсилля, фрустрація у зв'язку з короткочасними результатами виховних зусиль, незадоволення дитиною й собою як батьком/матір'ю.
  • Можливі наслідки для родини – емоційна холодність, неприязнь, ворожість, часті конфлікти; сім'я стає полем бою, діти не можуть витримати присутності батьків і їм важко уживатися з ними.

Покірність

На цьому шляху батьки «для спокою душі» поступаються дитині незважаючи на те, що це йде врозріз з їхніми почуттями й потребами. Вони підкоряються волі дитини, щоб уникнути конфронтації з нею. Батько (мати) знаходиться в положенні підпорядкування й покірності, пригнічуючи свої гнів і роздратування, викликані «дикою», егоїстичною, повною запитів і претензій поведінкою дитини.

Дитина відчуває свою перемогу над батьками. Це породжує в неї змішані почуття: тріумфу та провини, а також невпевненості у зв'язку з відсутністю тієї важливої опори, яку повинна надавати їй сила дорослої людини (батька або матері). Дитина може зробити для себе такий висновок: «Усі повинні мені підкорятись», «Найважливіше – це мої потреби й почуття», «Батьки будуть робити все, що я захочу, достатньо мені тільки проявити завзятість». Свої права дитина відстоює за допомогою крику, плачу, шантажу або психологічного тиску.

  • Можливі наслідки для дитини – невпевненість у тому, люблять її батьки чи ні, яка випливає з невиявленого батьками гніву або розчарування, відсутність почуття безпеки через своєрідну заміну ролей: батько (мати) виявляється «слабким», дитина – «сильною». У результаті в дитини можуть розвиватись імпульсивність, егоїзм, а також неможливість підкорятись авторитету та співпрацювати у групі (проблеми у школі та серед однолітків).
  • Можливі наслідки для батьків – небажання бути з дитиною, безсилля, незадоволення собою як батьком/матір'ю. Фрустрація через постійні поступки дитині всупереч власним потребам і почуттям.
  • Можливі наслідки для родини – неприязнь, холодність, батьки не можуть витримувати поведінки своїх дітей і їм важко уживатися з ними.

Діалог

На шляху діалогу батьки передають дитині важливі для них цінності, беручи до уваги почуття й потреби дітей, а в конфліктних ситуаціях вони шукають спільне рішення, що задовольняє всі зацікавлені сторони. Батьки поважають почуття, потреби й думку дитини, стають посередниками у пізнанні світу. Допомагають дитині в розкритті її можливостей, підтримують в побудові правильної адекватної самооцінки. Батьки також поважають і свої почуття та потреби, уміють твердо сказати «ні», коли цього вимагає певна ситуація.
Дитина має право на власну думку, право висловлювати її та брати участь у прийнятті рішень. Завдяки такому становищу вона може відчути задоволення собою, повагу до своєї думки й думки інших, хорошу самооцінку. Тому про себе дитина може думати в позитивному ключі: «Я вмію знайти потрібне рішення», «Я можу бути відповідальним, можу дозволити собі багато чого», «Я спробую свої сили, а якщо щось не вийде, я спробую ще раз».

  • Можливі наслідки для дитини – бажання співпрацювати з батьками. Дитина розвиває впевненість у собі, повагу до потреб і почуттів (своїх і батьків), творче мислення, ініціативу, незалежність, сміливість пробувати щось нове.
  • Можливі наслідки для батьків – задоволення собою як батьком/матір'ю, відчуття близькості з дитиною, радість бути разом з нею, дружити; сміливість при вираженні неприємних почуттів та емоцій (злість, гнів, розчарування), не травмуючи при цьому почуття дитини, але відкриваючи їй свою реакцію і свій стан.
  • Можливі наслідки для родини – зменшення кількості конфліктів (а якщо, які й виникають, вирішуються своєчасно). Дитина вчиться самостійності та відповідальності. Розвивається діалог між батьками й дітьми.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар