Практичний посібник адресовано практичним психологам і соціальним педагогам закладів освіти
різних типів і рівнів, методистам і керівникам психологічної служби системи освіти, викладачам закладів
післядипломної освіти та закладів вищої освіти, науковцям.
У посібнику вміщено методики і технології надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги
учасникам освітнього процесу, які постраждали внаслідок воєнних дій. Посібник містить також матеріали з
досвіду роботи працівників психологічної служби з означеного напряму роботи.
У методичному посібнику висвітлено сутність, показники психологічно безпечного освітнього
середовища, психодіагностичні методи його дослідження та психологічні умови створення; докладно
розглянуто зміст нормативно-правових документів щодо створення безпечного освітнього
середовища у закладі освіти, зокрема щодо проведення заходів попередження випадків булінгу в
освітньому середовищі; систематизовано практичні методи розбудови безпечного освітнього
простору; запропоновано рекомендації щодо забезпечення інформаційної безпеки здобувачів освіти;
особливу увагу приділено негативним проявам психологічно небезпечного середовища (психологічне
насилля, булінг, маніпулятивні впливи та ін.), а також методам їх розпізнавання та попередження.
У методичному посібнику «Вирішення конфліктів в освітньому середовищі із застосуванням примирних процедур в онлайн-форматі» зібрані напрацювання щодо вирішення спорів і застосування примирних процедур
в онлайн-форматі, систематизовані переваги та недоліки, що можуть зустрічатися
в такій роботі, особливості конфліктів, із якими діти стикаються у кіберпросторі та
інше.
Запропоновані методики допоможуть ефективно спланувати діяльність
медіаторів/медіаторок та стануть початком ґрунтовної роботи щодо вирішення
конфліктів в освітньому середовищі із застосуванням примирних процедур в онлайнформаті.
Посібник розкриває теоретичні та практичні засади психосоціальної підтримки освітян для
отримання ними терапевтичного захисту. У ньому узагальнюється сутність критичних і кризових
ситуацій, їхньої типології, характерних особливостей кризових станів і специфіки їхнього
переживання особистістю. Подана методологія кризової психосоціальної допомоги (зміст, стратегії,
напрями, форми й методи) сприятиме формуванню у педагогічних працівників готовності
вирішувати типові завдання під час виконання професійної діяльності, спрямованої на допомогу. Посібник
структурований таким чином, щоб сприяти педагогічним працівникам оперативно використовувати
запропоновані матеріали не лише для теоретичного курсу, але й для практичного застосування. Він
містить орієнтовний тематичний план, програму, інформаційні матеріали, завдання для
самостійної роботи, питання для самоконтролю й список використаної та рекомендованої
літератури.
Допомога жертвам, котрі зазнали насильства.
Тисніть на карту, вибирайте свої місто та дізнавайтесь КОНТАКТИ служб, центрів, притулків для допомоги постраждалим
Конфлікти й непорозуміння трапляються у будь-якій сім'ї, але інколи вони стають загрозливими для фізичного та психологічного здоров'я людини. Кожного року більше 1 000 000 людей в Україні страждають від різних форм насильства у своїх родинах.
Пройдіть тест, оцініть кожну з наведених ситуацій та перевірте, що ви знаєте про домашнє насильство та чи здатні відрізнити сварку від агресії?
Онлайн квест з безпечних подорожей та протидії торгівлі людьми
Електронна карта місць надання первинної медико-санітарної допомоги містить інформацію про розташування з адресами та контактними телефонами, розподіл закладів за областями, кількість декларацій у кожного лікаря. А також – розподіл декларацій за віковими групами та за спеціальностями лікаря.
Тут можна безкоштовно та в декілька кліків:
- Знайти перелік усіх закладів надання первинної медико-санітарної допомоги;
- Знайти необхідну інформацію про спеціальність лікаря за ПІБ;
- Дізнатися інформація про кількість укладених декларацій з кожним лікарем у всіх медичних закладах в електронній системі;
- Перевірити чи може лікар укладати декларації з новими пацієнтами за правилами про ліміт кількості пацієнтів;
- Перевірити чи має медичний заклад договір з Національною службою здоров’я України;
- Завантажити відкриті дані щодо кількості поданих декларацій до лікарів ПМД.
"Які ліки обов’язково мають бути в домашній аптечці, щоб полікувати застуду чи обробити рану, ми добре знаємо. А як щодо аптечки, в якій буде зібрано найнеобхідніше для того, аби подбати про себе у стресі? Таку аптечку швидкої психологічної допомоги ми створили в межах Всеукраїнської програми ментального здоров'я "Ти як?", – написала Зеленська.
За словами Зеленської, у цій аптечці зібрані прості вправи для заспокоєння та поради для стійкості. Вона буде корисною всім, хто відчуває емоційне спустошення, втому, напругу в тілі, паніку, злість, сум, а також тим, хто хоче підтримати своїх близьких.
Аптечка поділена на кілька розділів. Серед них, зокрема, – про те, як проявляється стрес, як не слід боротися зі стресом (приміром, алкоголем чи соціальним дистанціюванням), як швидко опанувати стрес (короткі вправи, які можна виконувати будь-де), як допомогти іншим у стресі та як дбати про емоційну стійкість.
3 2015 року метод почав застосовуватись в роботi з ветеранами в Українi i зарекомендував себе як ефективний спосiб роботи з наслiдками психотравмуючих подiй.
Також ви дiзнаетесь, що таке навички саморегуляцiї, та отримаете покрокову iнструкцiю про методи ix застосування.
“Це скарбничка інструментів для роботи вихователів дитячих садків, учителів молодшої школи й батьків для ознайомлення дитини з емоціями. Тут зібрані як авторські, так і відомі, використовувані у світі та адаптовані під нашу аудиторію і потреби практики.
У скрині є багато практик, які допоможуть дитині навчитися розрізняти емоції, називати їх і оволодіти різними стратегіями, як дати їм безпечну форму. Ми ж пам’ятаємо, що всі емоції важливі, а поведінку ми можемо вибирати.
Також у скрині є те, що можна використовувати як наочний посібник у групі та класі для створення атмосфери близькості й безпеки,” – говорить Світлана Ройз.
Зарядка за медіаграмотності
У навчально-методичному посібнику представлена корекційно-розвиткова програма, метою якої є підвищення стійкості до переживання наслідків стресу дошкільнятами і школярами після психотравмувальних подій. Суттєвою перевагою програми є корисність її застосування навіть через рік після травматичної події. Три основні складові програми спрямовані безпосередньо на дітей, батьків і педагогів. Пропонована програма побудована як на науково обґрунтованих рекомендаціях, визнаних на міжнародному рівні, так і на практичному досвіді роботи авторів з дошкільнятами, школярами, їхніми батьками і вчителями, які перебували в зоні військового конфлікту. Посібник розроблений для практичних психологів і соціальних педагогів, які працюють з дітьми дошкільного, молодшого шкільного та підліткового віку, і допомагає опанувати практичну методику з формування безпечного середовища і стійкості до стресу.
Український фонд «Благополуччя дітей» презентує Програму та методичні матеріали для виховної роботи з учнями 7–11 класів «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», що стали ключовим моментом реалізації освітньо-профілактичного компонента проекту «Попередження торгівлі людьми шляхом розвитку соціальної роботи та мобілізації громад».
Інноваційність Програми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» полягає, по перше, в тому, що фактично вона є першою спробою представити систему виховної роботи саме у сфері профілактики торгівлі людьми шляхом формування в учнівської молоді внутрішнього ціннісного стрижня та необхідних життєвих навичок. А по-друге, вона пропагує новітні засоби технологічного забезпечення виховного процесу.
Розраховано на вчителів, соціальних педагогів, психологів, інших фахівців соціальної сфери, студентів вищих педагогічних навчальних закладів, слухачів курсів підвищення кваліфікації інститутів післядипломної педагогічної освіти, а також на всіх, хто не байдужий до проблем дітей в Україні.
Увесь життєвий шлях людини складається з рішень та їх наслідків. Кожен день людині доводиться приймати різноманітні рішення. Є питання, над якими людина навіть не замислюється і дуже часто знаходить відповідь автоматично, а є більш важливі питання, які потребують детального аналізу, тому що прийняте рішення буде мати вагомий вплив на подальше життя.
Як раз у цьому вам допоможе наша брошура «Змінюючи життя: ухвалюємо рішення». У ній Ви знайдете декілька дієвих методик, які допоможуть вам навчитися приймати виважені рішення. Крім того, Ви зможете ознайомитись з алгоритмом ухвалення рішень, дізнаєтеся про типи особистостей та їх поведінку при ухваленні рішень. А також дізнаєтесь секрет про те, як тіло допомагає в цьому.
- Безпека в укритті
- Якщо у дитини істерика
- Коли наснився кошмар
- Шоковий стан дітей та дорослих
- Що робити при панічній атаці
- Ігри для зняття стресу
- Ігри для відреагування агресії
- Ігри, коли неможна шуміти
- Ігри в укритті та посилання на відео з поробками
- Реакції в стресі
- У разі скорботи
- Що може стабілізувати
- Кроки адаптації до нового місця
- Профілактика вигорання дорослих
https://www.a21.org/content/ukraine-live-free/grapgg
Посібник для вчителів
Робочий зошит для підлітків the Web We Want (Інтернет, який ми хочемо)
Клікай та ознайомся з Робочий зошит для підлітків
Компанія EdPro спільно з командою Nravo Kids презентує українську версію навчального посібника для батьків: «Клан Клік-Клац. Виховання дітей у цифрову еру».
Щоб переглянути книгу, клікайте на посилання
Освітній проект #НеБийДитину народився з однойменного флешмобу у соціальній мережі Facebook. До обговорення теми ненасильницького виховання дітей приєдналися тисячі небайдужих батьків, громадські діячі та організації, психологи та медіа.
На основі численних дискусій, порад професійних психологів, історичного досвіду інших країн та наукових досліджень, а також сучасних книг з виховання дітей були створені короткі підказки батькам – буклет та інфографіки. Ці інформаційні матеріали допомагають краще зрозуміти себе та своїх дітей.
Після поєднання сил авторок проекту та ГО “Батьківська спілка” #НеБийДитину став масштабною освітньою ініціативою, мета якої – змінити застарілі звички українського суспільства та надати альтернативи – гуманні методи виховання.
Методичний посібник призначений для проведення просвітницької роботи з дітьми 14 - 18 років щодо попередження сексуального насильства та сексуальної експлуатації у площині формування навичок безпечної поведінки.
У посібнику зібрані розроблені вправи й інформаційні матеріали для висвітлення теми безпечної поведінки в інтернеті у професійній діяльності з дітьми, молоддю та професійними спільнотами. Вправи призначені для дітей підліткового віку 13 – 16 років, для молоді від 17 років, для представників освітянської, бібліотечної спільнот та працівників і працівниць молодіжної, соціальної, правоохоронної сфер, батьків та осіб, які їх замінюють.
Немає коментарів:
Дописати коментар